بازیکن تیم ملی هندبال ایران گفت : تلاش می‌کنیم سهمیه مسابقات جهانی را به دست بیاوریم تا خون تازه‌ای به رگ‌های هندبال تزریق شود.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، الله‌کرم استکی پیش از اعزام تیم ملی هندبال ایران به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که به میزبانی بحرین برگزار می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه شرایط خوبی داریم و اردوی تدارکاتی مناسبی را در قطر سپری کردیم. بازیکنان بسیار انگیزه دارند و با همدلی تلاش می‌کنیم برای ایران افتخارآفرین باشیم.
 
وی ادامه داد: در روزهای گذشته یک اردوی تدارکاتی در قطر داشتیم که خوشبختانه بسیار مفید بود؛ هرچند که بازی‌های تدارکاتی کمی را برای کسب آمادگی انجام دادیم، اما فکر می‌کنم مسابقاتی که در قطر انجام شد بسیار حائز اهمیت بود.
 
بازیکن تیم ملی هندبال خاطرنشان کرد: در قطر توانستیم بحرین، میزبان مسابقات آسیایی را متوقف کنیم و امارات را هم به راحتی شکست دادیم، اما مقابل قطر چون تیم دوم وارد میدان شده بود نتیجه را با اختلاف 10 گل واگذار کردیم.
 
استکی با بیان اینکه کم کم به جمع قدرت‌های آسیا اضافه می‌شویم، افزود: به نظر من اگر بازیکنان اصلی در آن مسابقه بازی می‌کردند شرایط متفاوت می‌شد و حداقل اجازه نمی‌دادیم قطر به این راحتی ایران را شکست دهد. این روزها تمام آسیایی‌ها از ایران و نام ایران می‌ترسند، چون می‌دانند که در این سال‌ها ما بسیار پیشرفت کرده‌ایم.  
 
وی خاطرنشان کرد: تیم ملی قطر از بازیکنان اروپایی تشکیل شده است؛ آنها با پولی که دارند بهترین بازیکنان اروپا را به کشور خود می‌آورند و هیچ گونه نگرانی هم ندارند. به هر حال فکر می‌کنم با تمام این شرایط اگر بتوانیم در مرحله گروهی کره‌جنوبی را شکست دهیم با حداقل یک نتیجه خوب مقابل آنها کسب کنیم می‌توانیم به مسابقات جهانی هم برسیم.
 
بازیکن تیم ملی هندبال عنوان کرد: به عقیده من این دوره از مسابقات برای هندبال ایران بسیار مهم است و اگر بتوانیم سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنیم بدون شک هندبال ایران جان تازه‌ای می‌گیرد و خون تازه به رگ‌های این رشته تزریق خواهد شد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا این نسل بتواند حاصل زحمات خود را کسب کند.
 
مسابقات جام ملت‌های آسیا از پنجم تا هفدهم بهمن ماه با شرکت 12 تیم در دو گروه برگزار می‌شود و در گروه نخست تیم‌های ایران، ازبکستان، کره‌جنوبی، چین، عربستان سعودی و بحرین و در گروه دوم نیز تیم‌های عمان، امارات عربی متحده، کویت، عراق، ژاپن و قطر حضور دارند.
 
تیم ملی هندبال ایران روز شنبه پنجم بهمن ماه در نخستین دیدار خود رو در روی تیم کره‌جنوبی قرار می‌گیرد و سپس در روزهای هفتم، نهم، یازدهم و سیزدهم بهمن ماه به ترتیب به مصاف عربستان سعودی، چین، ازبکستان و بحرین می‌رود.
 
تیم ملی هندبال ایران در پانزدهمین دوره مسابقه‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا در عربستان سعودی مقامی بهتر از پنجم کسب نکرد.
/2759/